Wilt u gebruikmaken van onze dienstverlening?
Dan neem ik (Jeroen Bokern, bewindvoerder) contact met u op voor het maken van een vrijblijvende afspraak voor een intakegesprek. Daarna volgt er een bezoek bij u thuis of eventuele instelling waar u verblijft. Bij dit intakegesprek staat onze kennismaking centraal. Voor dat eerste gesprek is het handig als u alle financiële stukken klaarlegt. Ook hebben wij doorgaans een kopie van uw identiteitsbewijs nodig (indien dit een identiteitskaart betreft, hebben wij een kopie van voor- en achterkant nodig).

Verbinding
Tijdens het intakegesprek kunnen we beoordelen of er sprake is van wederzijds vertrouwen (een klik). Daarbij wil ik als bewindvoerder duidelijk het gevoel krijgen dat u voldoende gemotiveerd bent om uw problemen op te lossen. Want we zullen een aantal jaar moeten kunnen samenwerken. Het is dus een verbinding voor langere tijd die we samen aangaan.

Wat gebeurt er na uitspraak van uw beschermingsbewind?
Wij openen op uw naam een zogenaamde ‘beheerrekening’. Dat is een rekening waarop uw inkomen binnenkomt en waarvan uw rekeningen worden betaald. Ook openen wij een ‘leefgeldrekening’. Naar deze rekening maken wij periodiek een vast bedrag aan leefgeld over. Dit bedrag is voor uw dagelijkse uitgaven. Als uw budget het toelaat, kunnen wij geld voor u reserveren voor extra uitgaven.

U dient zelf te zorgen dat er voldoende inkomsten zijn om de vaste lasten te kunnen betalen. Samen in Bewind gaat na of er extra inkomstenbronnen zijn waarvoor u in aanmerking komt, maar nog geen gebruik van maakt. Ook bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van veranderingen in uw (leef)omstandigheden. Als u bijvoorbeeld werkloos wordt, dient u zelf een uitkering aan te vragen. En deze - als u werk vindt - weer stop te zetten. Indien gewenst, kunnen wij u hierbij helpen. 


KvK: 80780474

 
© 2023 Samen in Bewind BV